20 Mar Despre Programul Brașovul Pregătit
Programul Brașovul Pregătit – apel de urgență a fost lansat pe 14 martie cu 2 zile înainte ca starea de urgență să fie declarată la nivel național.
Această campanie a fost lansată pentru a răspunde contextului total nou și neașteptat creat de izbucnirea pandemiei Covid-19 și pentru a minimiza riscurile implicate de criza din sistemul sanitar. Am inițiat această campanie pentru a susține un spital și am extins-o ulterior pentru 15 spitale cu focus major pe cele 4 spitale principale COVID din Brașov:
- Spitalul de Boli Infecțioase,
- Spitalul Județean Brașov,
- Spitalul de Neurologie și psihiatrie și
- Spitalul de Pneumoftiziologie.
Comunitatea locală s-a mobilizat fantastic demonstrând o solidaritate fără precedent: 830 de donatori individuali care au simțit și au ales sa doneze pentru a ajuta spitalele și a ne ajuta și susține pe noi toți, cărora li s-au alăturat și 10 companii, un ONG și grupul de inițiativă Mămici și Tătici.
Bugetul total strâns de la donatorii individuali și de la mediul corporate și ONG a fost de 472.725 lei. Acest buget a fost transformat prin derularea unei campanii de achiziții profesioniste, eficiente și cu o viteză de reacție deosebită în echipamente de protecție vitale spitalelor și în echipamente medicale necesare în tratamentul cazurilor grave de COVID-19. Cea mai importantă achiziție a fost reprezentată de ventilatorul performant Hamilton cu care am dotat secția ATI a Spitalului Județean în valoare de 126.500 lei, cât și condensatoare de oxigen și aparate de funcții vitale. Impresionantă a fost mobilizarea și pe parte de donații in-kind, aceasta traducându-se într-un buget de cel puțin 137.389 lei oferit în produse.
Contextul generat de pandemie a pus o presiune enormă pe sistemul medical la nivel global dat fiind fluxul foarte mare de pacienți COVID-19. Provocarea a fost cu atât mai mare la noi în țară dată fiind situația preexistentă precară a sistemului sanitar și capacitatea de management redusă de a face achizițiile necesare în perioada stării de urgență, mai ales în condițiile în care livrările internaționale erau blocate și cererea de echipamente era foarte mare la nivel global.
Ariile de focus ale acestei campanii au fost :
- campania de fundraising axată atât pe donatori individuali, cât și corporate,
- campania de achiziții de echipamente de protecție și medicale,
- campania de comunicare cu comunitatea locală,
- comunicarea și coordonarea la nivel local cu scopul de a realiza un transfer rapid și eficient al informațiilor privind maparea nevoilor și validarea furnizorilor optimi pentru achizițiile necesare.
Prin comunicarea realizată în special pe social media, dar și prin intermediul presei locale, am reușit să stimulăm brașovenii să doneze și să se implice, să îi calmăm legat de situația existentă și să le creștem nivelul de încredere în sistemul medical cu fiecare nouă achiziție realizată.
No Comments